Regulator napięcia?

odiz
Posty: 93
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Zbigniew
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Województwo: -----
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1996
LPG: Tak
Kontakt:

Regulator napięcia?

Post autor: odiz » 1 miesiąc temu

Witam.Od jakiegoś czasu zaobserwowałem że przy zwykłej jeździe(2200-3000 tyś obr/min) przy stałej prędkości -podświetlenie zegarów jest sporo jaśniejsze-tak samo jak wyświetlacz zegarka-ba nawet światła mijania tak dają !!!! że WIDAĆ.Nie jest to jednostajne -co 10-20 sekund i trzyma tak przez 2-3s i znowu gaśnie i znowu - nawet nawiew szybciej zapitala - a i przy tej jasności -od razu radio wpada w stan czuwania. Powiem że na desce 2-słownie -dwa razy mignęła przez moment ikona ładownia(może na pół sekundy) na docinku 2 tyś . km.Regulator napięcia wraz z bieżnią szczotek wymieniany 2,5 roku temu-około 50 tyś. km. przebiegu.Łożysk w altku nie wymieniałem(przy zakupie miała 180 tyś-teraz 460 !! -:) ) .Radzicie reanimację czy wymianę na regenerowany? W jakim koszcie się zmieszczę w obu przypadkach? Znalazłem na aukcji za 140 zeta alternator - brać?

rafimali
Posty: 54
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Świecie
Województwo: -----
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1995
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Regulator napięcia?

Post autor: rafimali » 1 miesiąc temu

Znalazłem na aukcji za 140 zeta alternator - brać?
Witam !!!
Kupisz w takim samym stanie albo gorszym . Reanimować własny .
Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
irek
Posty: 191
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Regulator napięcia?

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

Niby tak -reanimować, ale nie wiadomo co się kupi nowego. 3tygodnie temu siadło mi ładowanie- migała lub świeciła się kontrolka.kupiłem nowy regulator napięcia ze szczotkami i jest jeszcze gorzej. Auto mi kilka dni temu nie odpaliło. Dziś zmierzyłem ładowanie i bez poboru prądu jest jeszcze w miarę ale kiedy oświecę światła nie daje więcej niż 12 V. I co, kolejny regulator mam kupić? To już bym wolał stary i od razu więkrzy - mocniejszy.

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 2059
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Regulator napięcia?

Post autor: Nemo » 1 miesiąc temu

Zrobić pełną regenerację altka lub kupić regenerowany, to na ogół najlepsze rozwiązanie.
Byle tylko w dobrej firmie regenerującej.

ploosh
Posty: 254
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Julian
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1999
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Regulator napięcia?

Post autor: ploosh » 1 miesiąc temu

Ludzie, a podstawowa diagnostyka??? Miernik w łapę i sprawdzamy po kolei diody w mostku prostowniczym. Na 90% któraś jest walnięta i "puszcza" w obie strony. Wymienić diody pewnie nie wymienicie, mostka pewnie tez nie kupicie oddzielnie, Ale to są trwałe elementy, jest duża szansa,że w szrotowym będą wszystkie sprawne. W najlepszym wypadku prosty przeszczep altka, w najgorszym- z tych 2 da się pewnie zrobić jeden dobry.

Awatar użytkownika
Krzepa
Posty: 195
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Karolino
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Regulator napięcia?

Post autor: Krzepa » 1 miesiąc temu

A ja dodam .... trochę złośliwie.
Ostatnio wpisałem w dwóch działach informacje o alternatorze z EII wstawionym do EI oraz o kosztach zakupu nowych części do "wiekowego" alternatora, za ile ? i gdzie. Julian nawet komentowałeś jeden wpis.
Mamy sporą bazę wiedzy na Forum i jeszcze więcej rozrzuconej po forumowiczach ....

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość