Alternator potrzeba szybka pomoc

piotrCT
Posty: 627
Rejestracja: 4 miesięcy temu
Imię: Piotr
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Lokalizacja: Malbork / Toruń

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: piotrCT » 4 miesięcy temu

Tylko dziwne, że nie odpala ...

Ja jeździłem kilka dni bez alternatora i samochód kręcił bez najmniejszego zająknięcia!
Objaw niskiego napięcia dawał się odczuć mocą .... jak już było źle to zero mocy i miałem kilka sekund na znalezienie pobocza.
(nie pytaj dlaczego bez .... bo zderzaka, lamp i reszty też nie było).

PS. Nie żebym uczepił się swojego problemu i wciskał go innym, ale ja miałem bardzo poważne problemy z czujnikiem położenia wału korbowego.
Zimny kręci, a ciepły już nie ... pomiędzy zimny/ciepły czasem nawet 30sek pracy silnika było.
Poważny problem to po prostu problem z dostaniem tego pierdzielonego czujnika którego nawet nie mogli mi załatwić w ASO.
Jakbym miał nowy czujnik to wkładasz i jedziesz - 5min pracy.
viewtopic.php?f=18&t=6579

Fajnym rozwiązaniem jest kupno za kilka złotych adaptera ELM327 po BT. Do tego aplikacja Torque i pokazuje masę różnych błędów.
W każdym momencie można odczytać co się stało bez ciągania kompa i clipa.
Akurat z Renault pokazuje mi wyjątkowo mało czujników jak na taki samochód, ale błędy odczytuje dość skutecznie. Póki co kody błędów pokrywały się z usterkami.

tomatokrauze
Posty: 65
Rejestracja: 4 miesięcy temu
Imię: Tomasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Nie

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: tomatokrauze » 4 miesięcy temu

No wlasnie mi wywalało bład czujnika wałka rozrządu(blad staly). Pozatym wywalalo mi blad wtrysku na cieplym silniku ale myslalem ze to przez alternator bo auto jezdzilo bez problemow jak ten bledy byly a myslalem ze to przez alternator bo jak auto sie nagrzalo to alternator dawal 12,cos volta. Ale aitko wtedy gaslo gdy drugi blad ten od wtrysku sie pokazal wtedy tylko zapalila sie kontrolka ekg autko zagslo ale po zatrzymaniu moglem je odpali i nechac dalej bez zadnych objawow tyle ze ekg sie palilo.

-- poniedziałek, 12 czerwca 2017, 07:53 --

Musze autko zcholowac pod dom i clipa podlaczyc( po raz pierwszy bo jeszcze go nie instalowalem pod autkiem )

Awatar użytkownika
Bartosh
Posty: 436
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Bartosz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Lokalizacja: Kraków

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: Bartosh » 3 miesięcy temu

tomatokrauze pisze:No wlasnie mi wywalało bład czujnika wałka rozrządu(blad staly). Pozatym wywalalo mi blad wtrysku na cieplym silniku ale myslalem ze to przez alternator bo auto jezdzilo bez problemow jak ten bledy byly a myslalem ze to przez alternator bo jak auto sie nagrzalo to alternator dawal 12,cos volta. Ale aitko wtedy gaslo gdy drugi blad ten od wtrysku sie pokazal wtedy tylko zapalila sie kontrolka ekg autko zagslo ale po zatrzymaniu moglem je odpali i nechac dalej bez zadnych objawow tyle ze ekg sie palilo.

-- poniedziałek, 12 czerwca 2017, 07:53 --

Musze autko zcholowac pod dom i clipa podlaczyc( po raz pierwszy bo jeszcze go nie instalowalem pod autkiem )
I jak się koledze zakończyła ta sprawa z altkiem i resztą? U mnie dzisiaj była niemiła sytuacja i to bez symptomów poprzedzających zupełny zgon altka. Po prostu nagle z ładowania 14,4~14,7 przestał ładować i już z ronda nie ruszyłem (a nie widziałem braku ładowania, bo zegary wysłałem do kolegi Darka W :roll: :D

tomatokrauze
Posty: 65
Rejestracja: 4 miesięcy temu
Imię: Tomasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Nie

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: tomatokrauze » 3 miesięcy temu

Bartosh pisze:
tomatokrauze pisze:No wlasnie mi wywalało bład czujnika wałka rozrządu(blad staly). Pozatym wywalalo mi blad wtrysku na cieplym silniku ale myslalem ze to przez alternator bo auto jezdzilo bez problemow jak ten bledy byly a myslalem ze to przez alternator bo jak auto sie nagrzalo to alternator dawal 12,cos volta. Ale aitko wtedy gaslo gdy drugi blad ten od wtrysku sie pokazal wtedy tylko zapalila sie kontrolka ekg autko zagslo ale po zatrzymaniu moglem je odpali i nechac dalej bez zadnych objawow tyle ze ekg sie palilo.

-- poniedziałek, 12 czerwca 2017, 07:53 --

Musze autko zcholowac pod dom i clipa podlaczyc( po raz pierwszy bo jeszcze go nie instalowalem pod autkiem )
I jak się koledze zakończyła ta sprawa z altkiem i resztą? U mnie dzisiaj była niemiła sytuacja i to bez symptomów poprzedzających zupełny zgon altka. Po prostu nagle z ładowania 14,4~14,7 przestał ładować i już z ronda nie ruszyłem (a nie widziałem braku ładowania, bo zegary wysłałem do kolegi Darka W :roll: :D
Witam szanownych kolegów z tego wrażenia że mi się udało autko choć trochę do ładu doprowadzić zapomniałem opisać efektów. Więc nadrabiam straty...
Po wymianie alternatora 3 dni jazdy i co dojechałem do domu to prostownik pod akumulator i ładowanie z czym przed wymianą altka nie miałem problemów.
Wymieniłem akumulator na nowy i jak ręką odjął. Autko odpala bez problemów. Ładowanie 13.8 do 14.4 w porywach 14.6 według systemu autka ale to z początku teraz już nie podchodzi wyżej niż 14.4 .
Akumulator okazał się być też uszkodzony pytanie tylko co uszkodziło co alternator aku czy na odwrót. Aku było tak kiepskie że po przejechaniu 5 km z pracy do domu gdy wyłączyłem autko i w ciepły dzień po zgaszeniu włączył się wentylator chłodnicy na wolnych obrotach to gdy przestał się kręcić to już autka nie odpaliłem. :o
Na szczęście ten etap już za mną. Dodam tylko że kupiłem nowy alternator bo bałem się regenerować i po chwili zawozić na poprawki. Nie mam czasu na takie zabawy

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Bartosh
Posty: 436
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Bartosz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Lokalizacja: Kraków

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: Bartosh » 3 miesięcy temu

tomatokrauze pisze:Witam szanownych kolegów z tego wrażenia że mi się udało autko choć trochę do ładu doprowadzić zapomniałem opisać efektów. Więc nadrabiam straty...
Po wymianie alternatora 3 dni jazdy i co dojechałem do domu to prostownik pod akumulator i ładowanie z czym przed wymianą altka nie miałem problemów.
Wymieniłem akumulator na nowy i jak ręką odjął. Autko odpala bez problemów. Ładowanie 13.8 do 14.4 w porywach 14.6 według systemu autka ale to z początku teraz już nie podchodzi wyżej niż 14.4 .
Akumulator okazał się być też uszkodzony pytanie tylko co uszkodziło co alternator aku czy na odwrót. Aku było tak kiepskie że po przejechaniu 5 km z pracy do domu gdy wyłączyłem autko i w ciepły dzień po zgaszeniu włączył się wentylator chłodnicy na wolnych obrotach to gdy przestał się kręcić to już autka nie odpaliłem. :o
Na szczęście ten etap już za mną. Dodam tylko że kupiłem nowy alternator bo bałem się regenerować i po chwili zawozić na poprawki. Nie mam czasu na takie zabawy

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
ile taka przyjemnosc Cię kosztowała i jakiej firmy altek? Jutro z rana wyciągam swój alternator... Jakieś porady lub wskazówki przed demontażem?

tomatokrauze
Posty: 65
Rejestracja: 4 miesięcy temu
Imię: Tomasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
LPG: Nie

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: tomatokrauze » 3 miesięcy temu

Przyjemność nowego altka to w nl 180e co moge poradzić to ja zdjąłem dolną osłonę lampę i rezonator powietrza odkręcenie i skręcenie to pestka najgorzej go wyjąć i włożyć nowy ja przy wkładaniu na siłę ułamałwm górne mocowanie chłodnicy bo wspomagałem sie brechą :) poza tym bez strat materialnych. Do dolnej śruby najlepsze dojście jest od spodu by ją wyjąć i poźniej włożyć bo wychodzi długa szpilka od strony kolektora wydechowego zaraz za katalizatorem.
Powodzenia i cierpliwości

lukwoj21
Posty: 126
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Łukasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: lukwoj21 » 1 miesiąc temu

Znowu aku siadło! nie mam juz siły i pomysłu. Alternator zregenerowany paski i napinacz nowy kable poczyszczone aku nowe i po 1.5 mies auto nie odpala. Ładowanie 14.12v a jak sie zagrzeje to spada do 13.40v i niby jest inteligetne ładowanie ktos tak miał i to naprawił?

austryliew
Posty: 1217
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Tomasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: austryliew » 1 miesiąc temu

Pytałem w ASO i wychodzi na to, że nie ma żadnej inteligencji, choć twardo za tym obstawałem, choć do wiedzy ASO bym podchodził ostrożnie.
Wg. osoby, z którą rozmawiałem z Renault taki jest pobór prądu, że ładowanie do 13V traktują jako ok.
Spróbuj podejść w inną stronę. Sprawdź zużycie prądu po zgaszeniu auta i po 30 minutach jak wszystko zostanie wygaszone. Podejrzewam, że masz ponadnormatywne zużycie na postoju. Nawigacja, dodatkowe ładowarki, krańcowe wyłączniki. Tak się zafiksowaliśmy na tym alternatorze a może coś innego instalację obciążać. Można się pokusić o znalezienie mocniejszego zamiennika tego alternatora.

jaarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 129
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarosław
Moje auto: Espace IV 3.0 V6 24V dCi P9X
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Nie
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: jaarecki » 1 miesiąc temu

raczej coś w instalacji siedzi :roll:
co prawda inny motor , ale padł mi częściowo moduł świec żarowych , kosztowało mnie to trochę nerwów i kasy :evil:
jak radzi tomek , pomierz pobór prądu po wyłączeniu zapłonu i 30 -40 min później

lukwoj21
Posty: 126
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Łukasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: lukwoj21 » 1 miesiąc temu

tylko mnie zastanawia to ładowanie dlaczego w innych autach jes 14.2-14.5v a tu 14.2 a po chwili spada do 13.4v? na starym regulatorze to samo było nowy załozony i bez zmian

austryliew
Posty: 1217
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Tomasz
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Alternator potrzeba szybka pomoc

Post autor: austryliew » 1 miesiąc temu

U mnie jest tak samo jak u ciebie. No może 13,6, ale to rok temu mierzyłem. W renówkach to norma, z rzadkimi wyjątkami.
Szukaj co ci kradnie prąd po zgaszeniu i zamknięciu auta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości