2.0T LPG a duże spalanie.

jarmon
Posty: 173
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarek
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: jarmon » 1 tydzień temu

Co do zerwanych gwintow trzymających cewki ,przy ostatniej wymianie swiec jeden gwint okazało się zerwany.Jest fi 6 wiec sklep kupiłem gwintownik fi 7 15 zł i dalej śruby fi 7 na wszelki wypadek 4 szt Gwint zrobiony wszystko ok .Kolego Nemo a masz rację ze tez nie pomyślałem uciąć łba sruby i wkrecic szpilki ! I wkręcić na klej.Następna tak zrobię jedyny minus ze kluczyk 11 do odkrecenia cewek .Ale jutro zrobię szpilki;)

jarmon
Posty: 173
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarek
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: jarmon » 1 tydzień temu

A co do spalania Pb w mieście około 10 l i 12.5 l lpg,trasa 8l Pb do 100km/h 10l lpg.Jak pogoni do 140 mieści się w 12.5 lpg na trasie powyżej smok ;) Na początku problem z przepustnica ,ogarnięty ,okazało się ze to wtyczka swiece eyquiem, zmieniane co wymiana oleju co 10kkm olej petro canada 5w40 hamulce zrobione łożyska tez.A na początku palił około 14l Pb założona rok temu lpg kme co 10kkm wymieniane filtry .Na codzień jeździ moja zona ,a kto myśli ze ma lekką nogę to się myli ;)jeździ zdecydowanie ale płynnie ,powiedział bym nawet agresywnie ale plynnie;)myślę że duża część z kierowców ma duże spalanie na własne życzenie. .Z obserwacji widzę prosta to gaz do dechy zakręt hamowanie taki szarpany styl jazdy obserwuje .Ogólnie średnie spalanie w mieszanym 10l Pb i 12.5 lpg to wyniki mojej żony a mi w e3 wychodzi podobnie no może niecałe 13lpg ;)zawsze kilka setek jest oszczedniejsza ale o tym nie wie;)I śmiało mogę powiedzieć że nie jeden facet jezdzi gorzej.A jeździłem zawodowo z różnymi zmiennikami

jarmon
Posty: 173
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarek
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: jarmon » 1 tydzień temu

12.5 lpg to średnia z roku z 30tys km obliczona z zapisu tankowania . A tankuje na cerfurze bo ma podrodze i najtaniej a filtry naprawdę czyste ,ostatnio oboje zatankowalismy do pelna e4 i moje e3 u prywaciarza olkop stacja i oba zaczęły pychac i kasłac. FILTRY zapchane a świeże ,zadyma na stacji zrobiona ,kumpel tank uje tylko na shell i ma filtry w dużo gorszym stanie niż u żony w e4 a ja tank uje gdzie popadnie i moje filtry po 10kkm to są jak żony i kumpla razem .Dlatego wymienim u siebie co 4-5kkm kupione hurtem na alle drogo .

jarmon
Posty: 173
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarek
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: jarmon » 1 tydzień temu

3 posty na jeden temat,tak to jest jak sam w domu i nie ma co grzebać przy aucie bo pogoda brzydka

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 1672
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
lpg: Tak
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: Nemo » 1 tydzień temu

Następna tak zrobię jedyny minus ze kluczyk 11 do odkrecenia cewek
Zawsze możesz zrobić śrubę o podwójnym gwincie, większy w pokrywę i mniejszy pod nakrętki.
Kombinacja, ale zawsze standardowy kluczyk będzie ;)

piotrCT
Posty: 393
Rejestracja: 2 miesięcy temu
Imię: Piotr
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Malbork / Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: piotrCT » 1 tydzień temu

Czasem można dać śrubę lekko dłuższą, bo jest zapas. Poza tym cewki WN nie trzeba tak mocno dokręcać.

Fakt, że sposób na szpilki jest bardzo dobry.

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 1672
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
lpg: Tak
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: Nemo » 1 tydzień temu

No tu dłuższe śruby odpadają, tam za wiele gwintu niżej niema, a przynajmniej u mnie nie było.
Szpilki też z wszystkich rozwiązań wydawały się najlepsze, bo rozwiercanie czy naprawianie gwintów to może być patent na krótko.
Niestety pokrywa jest dość delikatna i dotyczy to chyba każdej benzyny od reno (To już moja 2 renówka i ta sama historia tylko teraz już na grubo, bo finalnie 4 gwinty były zerwane w rożnym stopniu).

jarmon
Posty: 173
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarek
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: jarmon » 1 tydzień temu

Nemo pisze:
1 tydzień temu
No tu dłuższe śruby odpadają, tam za wiele gwintu niżej niema, a przynajmniej u mnie nie było.
Szpilki też z wszystkich rozwiązań wydawały się najlepsze, bo rozwiercanie czy naprawianie gwintów to może być patent na krótko.
Niestety pokrywa jest dość delikatna i dotyczy to chyba każdej benzyny od reno (To już moja 2 renówka i ta sama historia tylko teraz już na grubo, bo finalnie 4 gwinty były zerwane w rożnym stopniu).
I dlatego fi7 bez wiercenia a ciężko dostać śruby a tym bardziej szpilki,a nie mam tokarza.Śruby zostaną ucięte i wkręcane na klej.Wiem ze można nagwintowac ale niech będzie 11;)

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 1672
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
lpg: Tak
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: Nemo » 1 tydzień temu

To jeszcze pomyślałem, że może dać fi6 ale na te dynksy do ratowania zerwanych gwintów + klej.
Nie wiem tylko jak klej zachowa się w tym momencie, ale w razie czego nie będziesz musiał latać i szukać śrub/nakrętek.

jarmon
Posty: 173
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Jarek
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 2003
lpg: Tak
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: jarmon » 4 dni temu

Szpilki zrobione z śrub fi7 czyli nakretka 11 kluczyk.Kupione juz miałem 4cm śruby fi 7 (5zl)plus gwintownik 3stopniowy fi 7 (15zl)plus 6 nakrętek fi 7 (3zl)na kluczyk 11 .Operacja prosta i ogólnie łatwa oczywiście szpilki wkręcane na klej do gwintów, najlepsze i najtańsze rozwiązanie bo rozwiercanie pod tulejki na silniku trochę ryzykowne a zdejmować pokrywę trochę dużo roboty .A nie będę teraz wykręcac z pokrywy ;) wiec juz się nie uszkodzi gwint a jak znaje chwilkę to zawsze mogę podjechac po gwintownik fi 6 i szpilki nagwintowac i będzie kluczyk 10 ale po co?akurat mam kilka kluczy 11 wiec to nie problem ,a przejeżdżając obok zakładu mechaniki podjechale spytać ile za taką przyjemność to krzyczał od 50 do 100 zależy jakie podejście ,to od jednej szt czyli 50×4 i jest dobra dniówka zarobiona;)

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 1672
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
lpg: Tak
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0T LPG a duże spalanie.

Post autor: Nemo » 3 dni temu

No i gitarra, tylko może profilaktycznie zrób większy zapas nakrętek i zainstaluj gdzieś w schowku.
Na wszelki wypadek, bo nie wiadomo kto i co będzie robił, a zgubi i problem będzie nie tyle z odkupieniem, co szybkością tego odkupienia.

Natomiast co do pana z warsztatu, to wielu już na samo słowo espace doznaje wstrząsu i ma czarne myśli lub po prostu szukają frajera i tyle.
Podłatanie zerwanego gwintu i wymianę śruby to ja miałem u swojego mechanika w cenie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość