alternator

Awatar użytkownika
Krzepa
Posty: 195
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Karolino
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

alternator

Post autor: Krzepa » 2 miesięcy temu

W E I montowane były alternatory Valeo o wydatku 70A. Jest to mało zważywszy na codzienną jazdę na światłach, stosowanie silniejszych żarówek, więcej odbiorników podłączonych do gniazda zapalniczki itd. Dodatkowo przyszły upały i regulator napięcia padł. Od dość dawna obserwowałem napięcie w instalacji i przy światłach oraz nawiewie na 1 oscylowało w granicach 12,7 V podczas jazdy, na wolnych obrotach spadało do 12,2 V. Czekałem cierpliwie ile pociągnie ....
Kupiłem alternator od E II Valeo o wydatku 105 A - 90 zł z przesyłką. Niestety ledwo zmieściłem przez przewidzianą dziurę, miałem problem z założeniem paska klinowego. Powodem jest większa średnica obudowy. Poradziłem sobie z przeciwnościami i ....
Napięcie w instalacji (takie samo obciążenie)- niskie obroty 13,2 - 13,4 V, podczas jazdy 13,7 - 14,1 V.
Wniosek.
Naprawa starego altka to koszt 26 zł (nowy regulator, już mam i naprawiam będzie zapas) i mam efekt niskiego napięcia.
Inwestycja rzędu 150 - 180 zł czyli altek z E II + przesyłka + nowy regulator + łożyska + komutator + pasek dłuższy o 20 mm oraz własna praca poprawi napięcie w instalacji podnosząc do współczesnych wymogów/standardów.
Można ????

ploosh
Posty: 254
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Julian
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1999
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: ploosh » 2 miesięcy temu

Ja do mojej jedynki założyłem alt od Trafica ;) Też ledwo wszedł i też ma większe koło pasowe, Ale dało radę. Najlepsze, że był bezkosztowy , bo pochodził z gnijącego na moim osiedlu wraka Trafica. Rozrusznik tez pasował ;)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 188
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

A Ja..... po prostu nie mam czasu podmieniać ciągle alternatora i sprawdzać, który regulator da mi w końcu prąd. i nie chcę wydawać ciągle na kuriera. Dlatego poszedłem na łatwiznę i kupiłem poregeneracyjny altek 105A. A co!

Awatar użytkownika
irek
Posty: 188
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

ja się chyba zapłaczę. jak nie urok to coś innego. Alternator przyszedł cały pokrzywiony i pęknięty jak by nim robili konkurencję kto dalej rzuci. chyba mnie szczęście opuściło.
Załączniki
P9290033.JPG
P9290032.JPG
P9290031.JPG
P9290030.JPG

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 2049
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: Nemo » 1 miesiąc temu

Co za kmioty, przecież to pokazuje brak dbałości o towar przed i/lub po wysyłce.

Dawaj namiar żeby było wiadomo kogo unikać.

Awatar użytkownika
Krzepa
Posty: 195
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Karolino
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: Krzepa » 1 miesiąc temu

Irek,
Kurcze, oczom nie wierzę. Kupiłem z demontażu, jak opisałem i był mniej poobijany niż Twój po regeneracji. Choć przyznać muszę, że TY kupiłeś czysty ..... . Kurierzy walą towarem jak tylko można głównie w sortowniach. Takie uszkodzenia to liche opakowanie do wysyłki zatem błąd wysyłającego.
Szkoda tylko czasu i kasy.
JAk jesteś w czarnej .... to mogę pożyczyć mój stary 70A. Tylko znowu Kurier z nas zedrze.

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 2049
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: Nemo » 1 miesiąc temu

Czy ja na tym ostatnim zdjęciu to widzę popękaną obudowę czy to tylko jakaś rysa/pozostałość po odlewie?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 188
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

Jest pęknięty.

Awatar użytkownika
Nemo
Posty: 2049
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Nemo
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: Nemo » 1 miesiąc temu

W kosza nim grali, nosz kurna tylko takich walcem rozjechać

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość