alternator

Awatar użytkownika
Krzepa
Posty: 186
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Adam
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
lpg: Tak
Lokalizacja: Karolino

alternator

Post autor: Krzepa » 4 tygodni temu

W E I montowane były alternatory Valeo o wydatku 70A. Jest to mało zważywszy na codzienną jazdę na światłach, stosowanie silniejszych żarówek, więcej odbiorników podłączonych do gniazda zapalniczki itd. Dodatkowo przyszły upały i regulator napięcia padł. Od dość dawna obserwowałem napięcie w instalacji i przy światłach oraz nawiewie na 1 oscylowało w granicach 12,7 V podczas jazdy, na wolnych obrotach spadało do 12,2 V. Czekałem cierpliwie ile pociągnie ....
Kupiłem alternator od E II Valeo o wydatku 105 A - 90 zł z przesyłką. Niestety ledwo zmieściłem przez przewidzianą dziurę, miałem problem z założeniem paska klinowego. Powodem jest większa średnica obudowy. Poradziłem sobie z przeciwnościami i ....
Napięcie w instalacji (takie samo obciążenie)- niskie obroty 13,2 - 13,4 V, podczas jazdy 13,7 - 14,1 V.
Wniosek.
Naprawa starego altka to koszt 26 zł (nowy regulator, już mam i naprawiam będzie zapas) i mam efekt niskiego napięcia.
Inwestycja rzędu 150 - 180 zł czyli altek z E II + przesyłka + nowy regulator + łożyska + komutator + pasek dłuższy o 20 mm oraz własna praca poprawi napięcie w instalacji podnosząc do współczesnych wymogów/standardów.
Można ????

ploosh
Posty: 243
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Julian
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1999
lpg: Tak
Lokalizacja: Warszawa

Re: alternator

Post autor: ploosh » 3 tygodni temu

Ja do mojej jedynki założyłem alt od Trafica ;) Też ledwo wszedł i też ma większe koło pasowe, Ale dało radę. Najlepsze, że był bezkosztowy , bo pochodził z gnijącego na moim osiedlu wraka Trafica. Rozrusznik tez pasował ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość