Zanik prądu w instalacji.

Awatar użytkownika
TomekP
Posty: 141
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: -----
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Zanik prądu w instalacji.

Post autor: TomekP » 1 miesiąc temu

Cześć.
Ostatnio miałem głupią sytuację, mianowicie po odpaleniu silnika nie sprawdziłem luzu i zdjąłem nogę ze sprzęgła :roll: Auto zaczęło szarpać, łomot spod maski, zerwały się (po raz kolejny...) poduszki pod silnikiem po czym samochód zgasł i nie odpalił.

Od tego momentu po przekręceniu kluczyka nie mam prądu na prawie całej desce rozdzielczej. W pozycji kluczyka do odpalania nie pojawia się napięcie na cienkim kablu przy cewce rozrusznika. Działa jedynie podświetlenie zegarów i lampki we wnętrzu. Są światła awaryjne i kierunkowskazy, ale dość wolno migają. Brak rozrusznika. Pompa paliwa cały czas pompuje.
Silnik bez problemu odpala na krótko po podaniu napięcia na cewkę.

Na pracującym silniku brak kierunkowskazów i awaryjnych, brak ogrzewania, szyby nie opuszczają się, brak światła cofania. Na gazie i benzynie jedzie tak samo.
Musiałem w takim stanie dojechać 50km do domu. Może to zbieg okoliczności, ale wraz z kilometrami zacząłem tracić najpierw jeden, a później dwa cylindry. Dwa przewody zapłonowe mają przebicie.

W poprzedni poniedziałek robiłem regenerację rozrusznika, założone nowe klemy na akumulatorze, nowy przewód masowy do fabrycznego punktu + dodatkowa masa na karoserię. Po tym silnik bezproblemowo zapalał. We wtorek zmieniałem reflektor i kierunkowskaz po przygodzie z sarną. Wszystko działało.
Jeśli chodzi o prąd, to ładowanie wynosiło stabilne 14V bez względu na obroty. Akumulator zdrowy.

Sprawdzałem przekaźniki i bezpieczniki przed pasażerem, wszystko wygląda dobrze. Pod maską z tego co byłem w stanie sprawdzić, wszystkie kable są całe.
Oglądam schemat elektryki z serwisówki, nie mogę znaleźć żadnego głównego bezpiecznika który mógłby się przepalić.
Czy ktoś wcześniej spotkał się z takim problemem? Będę wdzięczny za pomoc.
Jak znajdę czas, to w weekend zacznę pracę przy aucie. Jeśli nie znajdę przyczyny, to po prostu wyjmę silnik wcześniej niż planowałem i zacznę szukać uszkodzeń wiązki.

rafimali
Posty: 54
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Świecie
Województwo: -----
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1995
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: rafimali » 1 miesiąc temu

Witam !!!
Ma alarm ?
Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
TomekP
Posty: 141
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: -----
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: TomekP » 1 miesiąc temu

Nie. Bez immo, centralny zamek z kluczyka.

rafimali
Posty: 54
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Rafał
Lokalizacja: Świecie
Województwo: -----
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1995
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: rafimali » 1 miesiąc temu

Witam !!!
Mam na myśli typowy alarm - odcięcie zapłonu (dodatkowy układ elektroniczny- nie chodzi o immo czy centralny). Silnik jest ten sam co w EII . Pod filtrem powietrza w EII są trzy bezpieczniki 40A lub 60A. Przepuszczają prąd do kabiny kierowcy na poszczególne podzespoły . Co do EI nie posiadam schematów elektrycznych ażeby przeanalizować przepływ prądu .
Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
irek
Posty: 191
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

Cześć. Ale najpierw piszesz, że kierunki są - tylko wolniejsze -, a po odpaleniu brak. Czyli ja bym obstawiał masę. Silnik zabiera prąd i kierunków brakuje.

Awatar użytkownika
Krzepa
Posty: 195
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Karolino
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: Krzepa » 1 miesiąc temu

Tomek,
Sprawdź również masy w tylnych lampach. Już miałem (kiedyś opisałem) problem z jednym światłem i zakładałem dodatkowe masy. Popaliło mi wiązkę w prawym tyle. Efektem było szaleństwo świateł i niestety smród palonej izolacji.
W E1 nie znalazłem bezpieczników głównych - do tej pory. Warto zajrzeć do przekaźnika pompy paliwa - komora silnika, strona kierowcy, belka przednia po reflektorem. Powinny być 2 przekaźniki. Drugi nie wiem od czego.
Sprawdź jeszcze kostkę na stacyjce. Strasznie dostaje w d..ę i zwykle jest ponadpalana.
Daj znać jak namierzysz "krata".
Przy okazji dzięki za pomysł z mikrogumą do szybra. NA starej uszczelce cały czas polewa mi po nowej tapicerce niewiele ale zawsze.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 191
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

ponieważ nie potrafię się dogadać ze skanerem to musiałem zdjęcia porobić. może komuś coś one powiedzą. mogłem posłać na PW tomkowi ale niech widzą wszyscy.
Załączniki
PA040049.JPG
PA040048.JPG
PA040047.JPG
PA040046.JPG
PA040045.JPG
PA040044.JPG
PA040043.JPG
PA040042.JPG
PA040041.JPG
PA040040.JPG
PA040039.JPG
PA040038.JPG
PA040037.JPG
PA040036.JPG
PA040035.JPG
PA040034.JPG
PA040033.JPG
PA040032.JPG
PA040031.JPG
PA040030.JPG

ploosh
Posty: 254
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: Julian
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace III 2.0 16V F4R
Grand: Nie
Rok produkcji: 1999
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: ploosh » 1 miesiąc temu

"kostka" w stacyjce ponadpalana. 3 razy przerabialem to w mojej jedynce, w końcu dodalem przekaźnik od poloneza i do tej pory działa, jak od święta uruchomię jedynkę.

Awatar użytkownika
Krzepa
Posty: 195
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Karolino
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: Krzepa » 1 miesiąc temu

Irek,
Nie pytam skąd masz taką cudowną książkę. Pytam jedynie dlaczego nie udostępniłeś do tej pory scanów??? Sporo pracy i myślenia zajęło mi odrestaurowanie instalacji w tylnej klapie podczas wymiany .... A u Cibie leżakuje takie cudo.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 191
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: irek
Lokalizacja: mysłowice
Województwo: Śląskie
Moje auto: Espace I 2.2 Quadra J7T
Grand: Nie
Rok produkcji: 1990
LPG: Tak
Kontakt:

Re: Zanik prądu w instalacji.

Post autor: irek » 1 miesiąc temu

posiadam tyle tych książek. są to oryginalne książki z serwisu. kupiłem około rok temu na ebay od jednego. z przesyłką wyszło jakieś 350zł. tyle skanować - zajechałbym się ;)
Załączniki
PA050002.JPG
PA050001.JPG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość