E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Chwalimy sie swoimi pojazdami. Zdjecia, filmiki itd.
piotrCT
Posty: 837
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Malbork / Toruń
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: piotrCT » 6 miesięcy temu

Cześć,

Postanowiłem dodać i mój autobus, który nie koniecznie nazywam jakoś miło ... bardzo szybko zyskała miano LOCHA. Miało być wredna świnia, ale za dużo wymawiania.

Mój pierwszy post zacznę nie od euforii, a od problemów jakie większość z Was przechodzi podczas okresu użytkowania EIV.
Oczywiście w dużym stopniu sam sobie mogę podziękować za zakup takiego samochodu - ale od początku był zamiar kupna auta mocniej używanego i doprowadzenie go do stanu używalności - niestety po drodze padł mi silnik i skrzynia, a naprawa pochłonęła pieniążki na dopieszczenie.

Jednak niema co się mazać tylko trzeba troszkę popracować nad autem.
W dniu dzisiejszym odebrałem auto od kolejnego mechanika który miał sporo pracy, a zrobił wszystko w 3dni jednak wszystko trwało około 10 tygodni.

W chwili obecnej silnik pracuje już bardzo ładnie więc czas na zabawę w instalacji elektrycznej oraz innych komponentach.
Cały przód zdemontowałem i lecę każdą wiązkę punkt po punkcie.
Co się okazało:
- kilka wtyczek totalnie zielonych,
- przewód czujnika ciśnienia oleju zgnieciony z możliwym zwarciem przewodów,
- w wiązce do sprężarki od klimy urwany przewód od diody prostowniczej (nie wiem co to robi, ale wisi jakby w obwodzie +12V)
- wtyczka od przewodu sterującego rozrusznikiem prawie zgniła.
A to dopiero początek ... pierwsze dwie godziny i już lista się wypełnia.

W sumie to nie dziwię się, że tak dużo negatywnych opinii jest o elektryce, ale co się dziwić.
Jednak kogo to wina ? oczywiście mechanika i właściciela ... jeden robi na odpiernicz, a drugi nie interesuje się co siedzi pod maską.

Ciekawe czy jutro Locha odpali czy będzie kwiczeć błędami ...
Postaram się później dodać kilka zdjęć.

Pozdrawiam,
Piotr

Awatar użytkownika
jacekl
Posty: 271
Rejestracja: 10 miesięcy temu
Imię: Jacek
Lokalizacja: Tarnów - okolice
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: jacekl » 6 miesięcy temu

Znaczy się masz co chciałeś, tylko nie mocniej używany a mocno zużyty ;) Ile zapłaciłeś za samochód?

piotrCT
Posty: 837
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Malbork / Toruń
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: piotrCT » 6 miesięcy temu

8tyś + 10 miałem wcisnąć w naprawy.
Technicznie średni, ale silnik niby miał pracować idealnie, a u gazownika obróciła się panewka.

Generalnie miało to być auto do pracy, bo dużo śmigam po kraju, a potrzebowałem coś wygodnego gdzie wrzucę worek gruzy i nie bedzie mi to przeszkadzało.

lukwoj21
Posty: 135
Rejestracja: 8 miesięcy temu
Imię: Łukasz
Województwo: -----
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: lukwoj21 » 6 miesięcy temu

Ile zaplaciłeś za naprawę silnika i co było naprawianie,i ile za remont skrzyni jakie objawy dawała?

piotrCT
Posty: 837
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Malbork / Toruń
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: piotrCT » 6 miesięcy temu

W sumie nawet przestałem liczyć ile poszło na uruchomienie auta ... w pewnym momencie człowiek nie chce się denerwować.
Skrzynia poszarpywała na biegach 3-4 oraz 4-3, 3-2. Taki standard jak czytam u wszystkich.
Ale nie miałem zamiaru remontować skrzyni i silnika tylko kupić cały przód w całości.

Dzwoniłem po wielu demontowniach samochodów i znalazłem zestaw który dopiero przyjechał.
Nowy silnik od razu dostał nowe panewki. Jakieś wzmacniane King czy jakoś tak.

Ogólnie to silnik chodzi o połowę ciszej jak na poprzednim silniku - już kilka razy myślałem, że zgasł bo tak cicho było.
Pomimo małej wtopy na początku teraz działa bardzo dobrze silnik i skrzynka.

Ile całość wyszła/wyjdzie ?? ... póki co z 12. Jak pogonię gazownika i sprzedawcę silnika to dostanę z 3-3,5tyś zwrotu.

Teraz czeka mnie dokończenie:
- elektryka w komorze silnika 400-600 (chemia, kostki, złączki, opaski, mocowania, rurki itp)
- wymiana oleju w ASB - dynamiczna jakieś 900-1000
- klimatyzacji (filtr, uszczelki, może kompresor, napełnienie) 400-1000
- dokończenie LPG po mojemu 600
- wymiana płynu hamulcowego + czyszczenie wszystkich zacisków (klocki i tarcze mam nowe)
- wymiana płynu wspomagania kierownicy
- nowy olej + filtr (to za jakiś 500km, bo zmieniałem już przy przekładce)
- nowe złączki w obiegu chłodzenia + jakaś rurka + płyn chłodniczy
Ktoś powie sporo i po co skoro działa ? Wymieniam, bo mam pusty przód aż do silnika dzięki czemu kosztują mnie tylko części, a pracę i tak samemu robię, a całość powoli składam.

Więc tak naprawdę gdyby nie przykra sprawa z silnikiem to w kwocie 10tyś udało by mi się wymienić całą eksploatację + najważniejsze wrażliwe elementy.

Oczywiście pozostaje to nadal stary przedliftowy samochód .... ja jednak nie patrzę na to.
Przez 15 lat śmigałem nowymi samochodami i najadłem się już ich ... wolę starszą i trwalszą konstrukcję do katowania.
Nowe autko z salonu kupię sobie na emeryturze jak będę robił 70km/miesięcznie do kościoła i na bazar.

Dobra ... lecę na sklepy ... trzeba dziadostwo reanimować.

austryliew
Posty: 1373
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: austryliew » 6 miesięcy temu

wczoraj na allegro widziałem nowy wał do vq za 1100 zł

Napisano na kiblu

Awatar użytkownika
jacekl
Posty: 271
Rejestracja: 10 miesięcy temu
Imię: Jacek
Lokalizacja: Tarnów - okolice
Województwo: Małopolskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: jacekl » 6 miesięcy temu

austryliew pisze:wczoraj na allegro widziałem nowy wał do vq za 1100 zł

Napisano na kiblu
A to dobra cena? Mnie nie potrzebny na razie, ale na zapas możnaby kupić :D

piotrCT
Posty: 837
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Malbork / Toruń
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: piotrCT » 6 miesięcy temu

Dobra cena ... to była 4500 z skrzynią biegów. (oczywiście znam ceny słupków, bo wykonałem dziesiątki telefonów).
Z czego musiałem zapłacić 1800zł za naprawę, bo ciekło spod kapsla przy termostacie - ale ten koszt przerzucam na sprzedającego silnik - czekam za zwrotem na konto.

Generalnie nie wiążę jakiś wielkich planów z tym silnikiem, ale mechanik który rozbierał w poniedziałek silnik mówił,że jest w bardzo ładnym stanie - pożyjemy, zobaczymy.

Właśnie zakładam LPG ... jakie szczęście, że przed założeniem zrobiłem sobie wkrętki w dolocie + zamontowałem zaślepione wężyki.
Teraz miałbym 10x więcej roboty na zamontowanym silniku.

Elektrykę też już w większości ogarnąłem ... ale plecy wysiadają od wiecznego schylania się nad silnikiem.
W międzyczasie co można to czyszczę z korozji i odrdzewiam jakimś preparatem.
Potem lekkie tryśnięcie podkładem i jakiś kolor - może pomarańczowy ? :p

austryliew
Posty: 1373
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: austryliew » 6 miesięcy temu

ale tutaj mówimy o nowym wale a nie używanym silniku. Sprawdzcie ale kolega gamonblood i inni co kupowali nowe wały do remontu cena to chyba była 2,5-3.5 o ile dobrze pamiętam.

Napisano na kiblu

piotrCT
Posty: 837
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Malbork / Toruń
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: piotrCT » 6 miesięcy temu

To prawda kol.Austryliew ... cena nowego wału zwala z nóg i buja się w tych granicach.
Kilka osób już liczyło elementy potrzebne do remontu to koszt 8-12 tyś + robocizna.
Oczywiście można zrobić pewnie za 4-6 kwestia co faktycznie jest zrobione.

drdave
Posty: 791
Rejestracja: 3 lata temu
Imię: dr_dave
Lokalizacja: Kielce
Województwo: -----
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: drdave » 6 miesięcy temu

jak auto to locha to możesz śmiało zminic Nika na LochAn

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Daroot
Posty: 784
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Olsztyn
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: Daroot » 6 miesięcy temu

Nie wiem czemu mam wrażenie że to chińczyk.
http://allegro.pl/renault-espace-iv-3-5 ... 22996.html

Oczywiście nikt nikomu nie zabroni zapłacić z serwisu 3 tyś zł za wał a następnie sprzedać za tysiąc złotówek :)

austryliew
Posty: 1373
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: austryliew » 6 miesięcy temu

może być ale przed wydatkiem takiej sumy trzeba się popytać, sprawdzić pochodzenie itd. a nie od razu kup teraz

Napisano na kiblu

Awatar użytkownika
Daroot
Posty: 784
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Darek
Lokalizacja: Olsztyn
Województwo: Warminsko-mazurskie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2004
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: Daroot » 6 miesięcy temu

Dzwoniłem - nie odbiera. Na komórkę już nie próbowałem.
Dziwne że na drugiej aukcji ma silnik. Może wał nie pasuje :P

Jakby ktoś chciał zrobić kapitalkę takiego motoru, to chętnie się podejmę kolejny raz. Kwestia dogadania.

piotrCT
Posty: 837
Rejestracja: 6 miesięcy temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Malbork / Toruń
Województwo: Pomorskie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2003
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: piotrCT » 6 miesięcy temu

Cześć,

Minęło kilka dni ... ale były to wyjątkowo pracowity czas.

Dopadła mnie taka ciekawość samochodu, że cały czwartek i piątek grzebałem w komorze silnika:
Ogólnie to zrobiłem dość dużo:
- sprawdzona większość instalacji elektrycznej w komorze silnika,
- sprawdzone i zakonserwowane złączki elektryczne,
- naprawiony czujnik poziomu płynu spryskiwaczy,
- naprawiony ABS koła przedniego.
- wymienione lampy xenon, na bixenon skrętny (zmiana 400% - dzień w środku nocy)
- umyta komora silnika,
- zrobione reperaturki w miejscach gdzie rudy pojawiał się,
- porządnie zamocowany przewód do czujnika położenia wału (najczęściej wisi kabelek pod silnikiem).
- wymieniony czujnik zamknięcia maski,
- wymienione łożysko w sprężarce klimy,
- wyczyszczony i zakonserwowany alternator,
- wyczyszczony bendiks rozrusznika (często miałem problem z zacinającym się elektromagnesem)
- częściowo założona instalacja LPG,
- wyczyszczona i zakonserwowana skrzynka z bezpiecznikami,
- śruby od podstawy akumulatora zrobione w prostokąt (by w przyszłości łatwiej je odkręcić)
- zdemontowany i dokładnie umyty zbiorniczek spryskiwaczy,
- umyta chłodnica wewnątrz i na zewnątrz od chłodzenia silnika oraz od klimatyzacji
- założony pas przedni, zderzak, osłonki, gumki i inne drobiazgi
- wymienione opony na letnie,
- zdemontowane klocki i wyczyszczone jarzma itd przy klockach.
- umyty przegub i na nowo nasmarowany + nowa spinka gumy,
- wyrzucone radio, zmieniarka, wzmacniacz itd...
- zamontowany wzmacniacz 4.1 (tymczasowo, ale efekt jest dużo lepszy niż na seryjnym wzmacniaczu).
- oraz wiele innych drobiazgów o których się nawet nie myśli.

Oczywiście by nie było zbyt łatwo to dziś Locha załatwiła mnie na autostradzie.
Jechałem spokojnie 150 na tempo i po przejechaniu około 50km pojawił się komunikat przegrzania silnika.
Na szczęście zawsze wożę zapas wody, paliwa, kocy, sucharków i innych gratów które zajmują sporo miejsca, ale w sytuacjach awaryjnych ratują wielu osobą dupska.
Odczekałem z 20min po czym bardzo powoli nalałem wody i dalszą jazdę kontynuowałem do 110km/h i już był spokój.
Teraz wywaliłem termostat, a jak wrócę z delegacji to zamontuję nowy.

Jestem wręcz pewien, że mechanik założył mi termostat z innego silnika który mógł być zatarty - ale to sprawdzę, dopiero jak oddam element na sprawdzenie lub sam ugotuję go w garnku.
Objaw to zimna chłodnica i pusty gruby wąż z silnika do chłodnicy.

Ciekawe czym znowu mnie zaskoczy Locha ??

Awatar użytkownika
wrrrrrrr
___________________
___________________
Posty: 1332
Rejestracja: 2 lata temu
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łowicz
Województwo: Łódzkie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2005
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: wrrrrrrr » 6 miesięcy temu

Masz zacięcie :)

Awatar użytkownika
spiochu
Posty: 3103
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: spiochu » 6 miesięcy temu

Eee, to w E4 jest czujnik poziomu płynu spryskiwaczy? Czy może tylko w wersji z ksenonami?

Gratuluję zacięcia :)

Wysłane z telefonu.

austryliew
Posty: 1373
Rejestracja: 1 rok temu
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Moje auto: Espace IV 3.5 V6 24V V4Y
Grand: Tak
Rok produkcji: 2006
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: austryliew » 6 miesięcy temu

Jest. Czyściłem go, bo się sklejał. Widocznie u ciebie już mógł się skleić.
Tak wygląda:
https://www.eurofrance.pl/pl/p/Czujnik- ... na-2/18805

Awatar użytkownika
spiochu
Posty: 3103
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Piotr
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Województwo: Mazowieckie
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
Rok produkcji: 2009
LPG: Tak
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: spiochu » 6 miesięcy temu

Całe życie można się uczyć o swoim aucie... ;)

Wysłane z telefonu.

Awatar użytkownika
m_adam
Posty: 3278
Rejestracja: 4 lata temu
Imię: Adam
Lokalizacja: Wawer
Województwo: -----
Moje auto: Avantime 3.0 V6 24V L7X
Grand: Nie
Rok produkcji: 2002
LPG: Nie
Kontakt:

Re: E4 3,5 V6 - czyli Locha testuje moją cierpliwość ...

Post autor: m_adam » 6 miesięcy temu

i że niby w E3 też był stosowany wynika z tego linka... może i ja mam sklejony haha

-- poniedziałek, 29 maja 2017, 08:51 --

w grafice E4 jest od numerem 3 ale dla E3 nie widzę
http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... 9pZD09ODZB

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość